Відповідь:
1. Пілотування навчальної дисципліни. Розроблено навчально-методичний комплекс дисципліни «Антикорупція та доброчесність», пілотування якого здійснено в 10 університетах. Всього курс прослухали 835 студентів, що дало змогу протестувати структуру та зміст дисципліни, отримати перший зворотний зв'язок від учасників. З результатами пілотування можна ознайомитись за покликанням.
2. Навчання викладачів. Для 19 викладачів було проведено навчання з методики викладання дисципліни. Навчання включало два модулі і було спрямоване на ознайомлення з методичними матеріалами, розподілом теоретичних і практичних завдань. Посилання на онлайн платформу за покликанням.
3. Організація лекцій та літнього лекторію. Для студентів, які не брали участі в пілотуванні, проведено серію лекцій з антикорупційної тематики, охопивши 370 осіб. Також відбувся літній лекторій «Майбутнє без корупції», де 205 студентів отримали знання про соціально-психологічні аспекти корупції та практичні інструменти боротьби з нею. Загалом, зусиллями цього проєкту було охоплено понад 20,000 молодих людей через різні комунікаційні платформи.
4. Розробка методичних рекомендацій з доброчесності. Робочі групи, що складались з експертів і представників університетів, підготували рекомендації для ЗВО. Вони містять конкретні кроки щодо впровадження принципів доброчесності. Ці рекомендації пройшли обговорення з представниками студентської спільноти, що дозволило врахувати пропозиції для посилення ролі студентів у антикорупційній діяльності.
5. Публікації та комунікаційна кампанія. Успішно проведена інформаційна кампанія, яка поширила ідеї проєкту через ЗМІ та соціальні мережі. Отримано 107 згадок, залучено понад 34,456 осіб, які стали обізнаними про інструменти громадського контролю і запобігання корупції.
6. Тренінги для молодіжних працівників та працівників молодіжних центрів і просторів. Проведено три тренінги для 79 представників молодіжних центрів і просторів, де вони ознайомилися з антикорупційними інструментами та методами неформальної освіти.
7. Розсилка посібника «Доброчесність та антикорупція для студентської молоді: від теорії до практики». Для підвищення обізнаності студентів і молоді було розповсюджено 228 електронних копій та 60 друкованого посібника, який містить як теоретичні знання, так і практичні рекомендації для молодіжних працівників і студентів.
Відповідь:
Робота в освітній сфері а також молодіжна робота – нові напрямки для ГО «Антикорупційний штаб» і враховуючи плідну співпрацю із партнерами та результати – цей проєкт однозначно вартий уваги та відзнаки серед інших не менш гідних ініціатив громадянського суспільства.
В умовах чисельних випадків корупції та недовіри до державних інститутів, формування у молоді розуміння принципів доброчесності є важливим кроком до побудови суспільства з нульовою толерантністю до корупції. Молодь, зокрема студенти, не завжди усвідомлюють важливість доброчесності та мають стереотипні уявлення щодо корупції, що підриває їх мотивацію долучатися до змін у суспільстві. Проблема низької залученості студентства до управлінських процесів в університетах та громадах також вимагає вирішення для забезпечення демократичного розвитку на місцях.