Розробка науковців Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника – компʼютерної гри-вікторини «Давній Галич»!

Голосів:
48
Голосування завершене
Ініціатор подання: Ініціативна група Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника
Автор подання: Галина Волощук
Місто / Область: місто Івано-Франківськ, Івано-Франківська, та Львівська області.
Дата початку: 22 Січня, 2024
Дата завершення: 29 Березня, 2024
Фотогалерея
Інтерв'ю

Короткий опис проєкту (Дайте відповіді на запитання: Що було зроблено? З якою метою? Для кого? Які отримані результати та ефект від проєкту? Максимум 300 слів).

Відповідь:

Комп’ютерна гра-вікторина «Давній Галич» – інтелектуальна розробка науковців Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника.

 

         Гра «Давній Галич» інтелектуально-навчального змісту, призначена для учнів, учителів, студентів, викладачів, а також усіх, хто бажає перевірити і удосконалити свої знання з історії та культурно-мистецького життя славного міста Галича. Гра створена з нагоди 1125-річчя древнього міста та з ініціативи і сприяння ректора Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника Ігоря Цепенди.  

Авторський колектив:  1) ідея, методологія, створення питань:

Галина Волощук – кандидат філологічних наук, доцент кафедри філології  Коломийського навчально-наукового інституту;

Ольга Русакова – кандидат філологічних наук, доцент кафедри філології Коломийського навчально-наукового інституту;

Олександр Солецький – доктор філологічних наук, професор кафедри української літератури Факультету філології;

2) програмування та музичне оформлення:

Віктор Ровінський  – кандидат технічних наук, доцент кафедри комп’ютерних наук та інформаційних систем Факультету математики та інформатики;

Юрій Ровінський – студент кафедри алгебри та геометрії Факультету математики та інформатики; 

3) художнє оформлення настільної, ігрової мапи:

Олег Чуйко  –   доктор мистецтвознавства, професор, завідувач кафедри дизайну і теорії мистецтва Навчально-наукового інституту мистецтв;

Роман Петрів – асистент кафедри дизайну і теорії мистецтва Навчально-наукового інституту мистецтв, аспірант;

4) створення питань:

Мирослав Волощук  – доктор історичних наук, професор кафедри всесвітньої історії Факультету історії, політології і міжнародних відносин, директор Центру медієвістичних студій;  

Андрій Стасюк – кандидат  історичних наук, завідувач науково-освітнього відділу Національного заповідника «Давній Галич», фахівець Центру медієвістичних студій;  

Євгеній Лепьохін – кандидат філологічних наук, доцент кафедри філології  Коломийського навчально-наукового інституту.  

          Унікальна настільна мапа гри складається з восьми  світлин  і відображає пам’ятки архітектури славного Галича. Головний персонаж гри дракон проходить дорогою, ставлячи 20 питань учасникам гри. Внесені до гри питання відповідають сучасному баченню історії і культурно-мистецького життя міста Галича і краю, їхньої ролі у славному минулому України, ближчих чи дальших країн Європи назагал. Гра відбувається у супроводі  музики.

 

           Варто зазначити, що це вже третя комп’ютерна гра-вікторина, яку створили науковці Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. Першу комп’ютерну гру «Шлях Василя Стефаника»  презентували  навесні 2021 року з нагоди 150-літнього ювілею патрона університету Василя Стефаника, другу «Стежками Франка» презентували у травні 2023 року.

 

 

 

Чому саме ваш молодіжний проєкт має перемогти в конкурсі?

Відповідь:

У Прикарпатському національному університеті відбувся онлайн-турнір за комп’ютерною грою-вікториною «Давній Галич» 16 березня 2024 року. У турнірі взяли участь 67 шкільних команд з Івано-Франківської та Львівської областей. Понад 400 учнів-учасників долучилися до турніру. Понад 150 вчителів історії, літератури, географії та інформатики підготували учнів до турніру.

 Саме 1125-річчя Галича надихнуло авторів звернутися до своїх історичних і державотворчих корінь, тому що Галич відіграв важливу роль в українській історії. Гра учнів-учасників зацікавила і змотивувала більш детально заглибитися в історію славного міста, прочитати роман Степана Пушика «Галицька брама».

Під час  онлайн-турніру зі словами вітань до учасників  звернулися ректор Прикарпатського національного університету імені василя Стефаника Ігор Цепенда,  генеральний директор Національного заповідника «Давній Галич» Володимир Олійник, кандидат історичних наук, завідувач науково-освітнього відділу Національного заповідника «Давній Галич», фахівець Центру медієвістичних студій Андрій Стасюк; доктор мистецтвознавства, професор, завідувач кафедри дизайну і теорії мистецтва Навчально-наукового інституту мистецтв Олег Чуйко, кандидат філологічних наук, доцент кафедри філології Коломийського навчально-наукового інституту Ольга Русакова, доктор філологічних наук, професор кафедри української літератури Факультету філології Олександр Солецький та кандидат філологічних наук, доцент кафедри філології Коломийського навчально-наукового інституту Євгеній Лепьохін.

Віктор Ровінський, кандидат технічних наук, доцент кафедри комп’ютерних наук та інформаційних систем Факультету математики та інформатики, розповів про програмування гри та музичне оформлення гри «Давні Галич» і продемонстрував покрокову інструкція, як зіграти в гру.

Під час заходу учні та вчителі висловлювали подяку авторському колективу інноваційної розробки – комп’ютерної гри-вікторини «Давній Галич», зокрема вчитель історії Ліцею № 23 імені Романа Гурика Оксана Йосипівна Білик зазначила: «Підготовка до гри «Давній Галич» згуртувала учнівську команду, вчителів і дирекцію довкола історії нашого краю, директор ліцею Микола Дмитрович Василик організував екскурсію для учнів і вчителів у місто Галич з метою підготовки до турніру. Дякуємо науковцям Прикарпатського університету за можливість!».

Учениця 9 класу Бортниківської гімназії Наталія Гарасимів сказала: «Щиро дякуємо розробникам гри за інноваційній підхід до вивчення історії нашого краю. Такі можливості дають нові знання, надихають і згуртовують, дуже просимо про розробку наступних ігор, зокрема пропонуємо створити гру для учнів про творчий і життєвий шлях Тараса Шевченка і про місто Івано-Франківськ».

Переможці онлайн-турніру за комп’ютерною грою-вікториною «Давній Галич»:

1 місце – учні 11 класу Центру освітніх інновацій Івано-Франківської міської ради, капітан команди Олег Постоловський, вчитель Тетяна Середюк;

2 місце – учні 10 класу Ліцею № 10 Івано-Франківської міської ради, капітан команди Ігор Лісевич, вчитель Тетяна Кнежевіч;

3 місце – учні 9 класу Кутищенський ліцею Тлумацької міської ради, капітан команди Христина Стельмах, вчитель Леся Ковбаль;

4 місце – учні 9 класу Грушківської гімназії Тлумацької міської ради, капітан команди Віра Гнатюк, вчитель Андрій Чаплінський;

5 місце – учні 10 класу Ліцею № 3 Івано-Франківської міської ради, капітан команди Дмитро Мануляк, вчителі Тетяна Середюк, Юлія Цибуляк, Мар’яна Баран-Сковрінок;

6 місце – учні 11 класу Галицького ліцею імені Ярослава Осмомисла, капітан команди Ольга Чав’як, вчитель Надія Григорович;

7 місце – учні 10 класу ЗЗСО с. Березівка Львівської області, капітан команди Ірина Ясінська, вчитель Юрій Гамерник;

8 місце – учні 9 класу Бортниківської гімназії Тлумацької міської ради, капітан команди Наталія Гарасимів, вчитель Світлана Гарасимів;

9 місце – учні 9 класу Підпечерівського ліцею Івано-Франківської міської ради, капітан команди Артем Стефанів, вчитель Тетяна Рівіс;

10 місце – учні 9 класу Млиниської гімназії Жидачівської міської ради, капітан команди Артем Стефанів, вчитель Аліна Звіринська;

11 місце – учні 11 класу Нижнівського ліцею Тлумацької міської ради, капітан команди Соломія Грижак, вчитель Роман Гончар.

 

Модератором заходу виступила доцентка кафедри філології Коломийського навчально-наукового інституту Галина Волощук.

Інші конкурсанти в номінації Молодіжний проєкт року
Молодіжний проєкт року
Облаштування безпечного дитячого простору
Голосів: 1
Молодіжний проєкт року
«Інклюзивна реабілітація та інтеграція дітей з інвалідністю через рet-терапію: відновлюємось, турбуючись»
Голосів: 2
Молодіжний проєкт року
Стажерська програма для студентів на базі Комунальної установи «Молодіжний центр Кам’янця-Подільського»
Голосів: 17
Молодіжний проєкт року
“NOVO”: путівники громадою для молоді та ВПО
Голосів: 1
Молодіжний проєкт року
Соціальне шкільне підприємство «Шкільний вулик”
Голосів: 86
Молодіжний проєкт року
Підсилюючи голоси молодих людей
Голосів: 36